Publicerad i Efter C, Hurra!, Kroppen

Minns ni höften?

Den där höften som gjort så ont att min onk skickade mig på skelettscint innan jul?

https://mittlivmedcancerblog.wordpress.com/2018/12/18/skelettscintografi/

Nå, man hittade ju inget fel mer än ”vanliga åldersrelaterade förslitningar”, inga metastaser, ingen artros – ingenting – och under ett tag så blev det bättre bara för att vända här under våren och bli sämre än tidigare.

Det har gjort galet ont att ligga på vänster sida, galet ont att gå, röra på mig och helst av allt hade jag önskat att jag satt i en dimma av kodeinpreparat… men det har jag inte gjort även om jag vissa kvällar varit tvungen att ta citadon (dom är slut nu :/ ) för att kunna lägga mig. men jag sökte inte hjälp utan tänkte att ”höftsmärta är vanligt under klimakteriet”

Den värken är nästan helt försvunnen efter besöket hos kiroprakton i söndags. Konstigt. Det var inte ens därför jag gick dit utan för att jag trodde att jag fått ryggskott som sedan vandrade ner i benet. Samma sida såklart. Glömde helt och hållet bort problemen med höften eftersom jag hade annan smärta att tänka på men så i måndags slog det mig att höftsmärtan  är borta. Kanske den som utlöste det senare problemet med ryggen?

Det känns som om min gamla friska kropp är ett blek minne efter all behandling eller kanske hade det blivit så här ändå? Vem vet?

Jag är iallafall glad och ska tillbaka till kiropraktorn ikväll på återbesök så att jag orkar sätta mig i bilen för att köra 920 km tidigt i morgonbitti!

Glad påsk på er!

Författare:

"vart du än går är du där"

9 reaktioner till “Minns ni höften?

    1. Dottern och jag åker upp till Luleå där mellandottern har varit och pluggat denna vecka. Hon läser till sjuksköterska på distans 🙂 Sedan hem igen på måndag och lite roadtrip där uppe för att visa ungarna min barndom. Glad påsk!

      Gillad av 1 person

  1. Underbart att något äntligen blir bättre och bra 🙂 med tanke på alla biverkningar och besvär du dras med. Heja kroppen! Du ska se att du får din tidigare kropp tillbaka. Ha tålamod och tänk tanken många gånger så ska du se att det blir som du vill. En väninna håller på att läsa om attraktionslagen och är duktig att förmedla till mig. Så nu skickar jag vidare till dig 🙂

    Trevlig tripp.
    Glad påsk
    🌸

    Gilla

  2. Jag har haft ont i flera år i ”höftkulan”. Går inte att ligga på den sidan. Känns som det glöder där inne. Fick kortison sprutor ett tag. De säger att det är inflammation i slemsäcken. Ska pröva med stötvågsbehandling och se om det blir bättre.

    Gilla

Lämna en kommentar