6 reaktioner till “Läs kommentarerna…

  1. Så starka berättelser.
    Jag känner att det var detta jag menade lite i min tidigare kommenar – varför forskar man inte mer på alternativ eller tar reda på mer vad som blir så galet i behandligen?
    Och hur man behandlar den som inte vill medicinera. Det är illa med mycket.

    Gillad av 2 personer

  2. Nu kommer en sådan där konstig jämförelse från mig igen.
    Kattan jag har nu har ju fått p-piller i alla år före och efter sin enda kull av olika anledningar. Hon är nu 13 och visst har hon juvertumörer men hon mår bra och när hon inte gör det längre så är sagan all för hennes del.
    Katten jag hade för länge sedan, från det att jag var 12-28 hon fick en kull väldigt tidigt i livet (innan hon var ett år) sedan kastrerades hon och se på tusan, henne opererade jag två gånger för juvertumörer.
    Så hormoner eller inte, samma utgång. Ingen av dem har dött av sina tumörer. Men det kanske katter inte gör… 🙄

    Gilla

    1. Man dör inte av tumörerna utan om metsastserna sprider sig utan kontroll även om man numera kan se spridd cancer som en kronisk sjukdom. Man vet ju aldrig hur det blir. En tjej i min cancergrupp fick ny cancer i andra bröstet fast hon åt tamoxifen

      Gilla

Lämna en kommentar